Veelgestelde vragen

Is een eiwitdieet wel gezond?

Ja, een eiwitdieet is een gezonde, verantwoorde en bewezen manier van snel afvallen. Zorg wel dat u tijdens het dieet voldoende water drinkt, om de nieren te ontlasten. Let er wel op dat een eiwitdieet bedoeld is om in korte tijd af te vallen.

Wanneer men het streefgewicht heeft bereikt, is het de bedoeling dat men het dieet aanpast. Het dieet zal dan bestaan uit gezonde maaltijden verspreid over de dag, aangevuld met eiwitshakes.

Als u ons dieetplan volgt, dan zult u ook altijd voldoende vitamine, mineralen en “gezonde” vetten binnenkrijgen. Hierdoor zult u uw behaalde streefgewicht op een gezonde manier behouden en onderhouden!

 

Hoe werkt het eiwitdieet nou precies?
De aangepaste maaltijden zorgen ervoor dat je lichaam weinig koolhydraten (suikers) en “slechte” (verzadigde) vetten binnenkrijgt. De koolhydraten zijn wel de energiebron van je lichaam, maar als ze niet aanwezig zijn spreekt het lichaam de reservevoorraad aan: je vet, en dat is het doel!

Dat proces begint al twee tot drie dagen na de start van het eiwitdieet, waardoor je snel en verantwoord zal afslanken.

Een eiwitdieet moet aangevuld worden met kleine gezonde maaltijden, met voldoende “groene” groenten en dus vezels met eventueel fruit.

 

Waaruit moet een maaltijd bestaan?
Vlees; Eet mager vlees, zonder of zeer weinig vet. Vis is hierbij een keuze naar uitstek, maar ook vlees zoals kipfilet, biefstuk en tartaar zijn zeer goede keuzes . Eiwitten geven snel een verzadigd gevoel, zodoende zit u ook sneller “vol”.

Groente; Het liefst verse groente, met daarbij de nodige dagelijkse afwisseling. Af te raden groente: wortels en erwten, dit zijn dikmakers.

Fruit: Bijna alle soorten fruit zijn aan te raden, voor de nodige vitamine. Af te raden zijn o.a.: bananen, avocado's en suikermais.

 

Gezonde snacks en tussendoortjes:
Als gezonde snacks kan men kiezen voor: rauwkost, ongezouten noten, toastjes, toastjes met vis of magere zuivel. Eventueel is een rijstewafel of rijstewafel met kruizen > “Snack a Jack” een gezond en verantwoord tussendoortje.

Zoetige snacks: Hiervoor kunt u kiezen voor onze gezonde maaltijd & eiwitrepen zoals: Reasons Low sugar 24% Protein bars en Reasons L-Carnitine Bars!

Let bij snacks gewoon duidelijk op de etiketten, zorg dat er geen slechte vetten in zitten en/of teveel koolhydraten! Zorg ervoor dat de inname van deze tussendoortjes beperkt blijft.

 

Wat zijn de resultaten van het dieet
Stelt u zich eens voor dat u het dieet gedurende 30 dagen zou volgen. Dan verliest u al snel ? tot ?? kilogram overtollig vet. Wie meer kilo`s wil verliezen, dieet gewoon wat langer. Het eiwitdieet is zowel geschikt voor mensen die slechts enkele kilootjes kwijt willen, als voor personen die meerdere kilogram teveel wegen.

 

Is het eiwitdieet een crashdieet?
Nee, een chrashdieet leidt tot verlies van spierweefsel en mede hierdoor gaat de stofwisseling langzamer werken. Een chrashdieet bevat te weinig vitaminen en mineralen die niet worden aangevuld met voedingssuppletie. Bij een chrashdieet volgt u geen programma om het streefgewicht te behouden.

 

Wat mag ik niet meer eten naast de maaltijden?
Voedingsmiddelen als  brood, pasta, fruit, rijst, snoepgoed, bier...zal u even van het menu moeten schrappen. Deze producten bevatten veel koolhydraten. Water, koffie, thee, groenten en rauwkost zijn geen enkel probleem. Al snel eet u zelfs weer vlees, vis en eieren.

 

Mag ik na het dieet weer normaal eten?
Uiteraard, ja. Natuurlijk moet u er na het dieet een gezond voedingspatroon op na houden. Dat komt hier op neer: eet niet meer dan nodig. En eet het liefst 6 kleine maaltijden per dag om zo de suikerhuishouding op peil te houden.

 

Waaruit bestaan de Reasons Producten?
Om het dieet succesvol te laten verlopen, wordt gewerkt met eiwitrijke maaltijden. De maaltijden bestaan voor 75 % uit plantaardige eiwitten en voor 25 % uit dierlijke eiwitten. De basisgrondstoffen zijn melkeiwitten, ei, soja, alfalfa en erwten. Veel diëten op basis van maaltijdvervanging bevatten alleen maar shakes of soepen. Door de grote variatie in de maaltijden is het goed vol te houden en blijft de motivatie hoog.

 

Waarom zou ik het Reasons dieet volgen en geen gewoon calorie-arm dieet?
Bij een gewoon dieet verliest u veelal spieren en vocht. Dat is niet de bedoeling. De bedoeling is dat u vooral, en bijna uitsluitend, overtollig lichaamsvet gaat verliezen.

 

Waarom is er geen jojo-effect?
De Reasons maaltijden beschermen de spieren en stimuleren een snelle vetverbranding. Hierdoor raakt u enkel kwijt wat u teveel heeft: vetmassa.

Door het beschermen van de spiermassa blijft het calorieverbruik behouden.

 

Werkt een eiwitdieet altijd en blijven de resultaten behouden?
Wanneer een eiwitdieet niet werkt zijn er 3 mogelijke oorzaken:
- u hebt een foutje gemaakt en zich niet aan de speciale dieetregels gehouden,
- u gebruikt eiwitsupplementen van slechte kwaliteit of ondoeltreffende  samenstelling,
- u hebt geen begeleiding gekregen of onvolledige begeleiding. 
Wanneer de resultaten niet lang aanhouden en u snel toeneemt in gewicht zijn er een mogelijke oorzaken:
- u bent na het dieet meteen gestopt en u heeft niet het speciale stabilisatieblok gevolgd,
- u bent na uw dieet vervallen in oude en (erg) slechte eetgewoonten,

 

Waarom kiezen voor Reasons maaltijden?
Reasons staat bekend als het betrouwbare dieet. Het is het 100% gezonde en 100% veilige eiwitdieet. Bij Reasons kiest u voor een wetenschappelijke en verstandige aanpak.

Uw gezondheid komt op de eerste plaats. Wij willen, net als u, een maximaal aan resultaat. Dat resultaat moet snel zichtbaar zijn én duurzaam. En dit alles op een natuurlijke, lichaamsvriendelijke wijze. 

Voor u het weet bent u kilo's vet kwijt. Of meer, wie meer kwijt moet. Het grote voordeel van de Reasons maaltijden is dat er voornamelijk met plantaardige ingrediënten wordt gewerkt en niet met dierlijke stoffen.
Voor uw algemene gezondheid en veiligheid is dat erg belangrijk. Koop niet zomaar een eiwit- of dieetproduct. Uw gezondheid moet op de eerste plaats komen!

 

Ik heb het idee dat ik niet zo snel afval?
Het kan zijn wanneer je minder dan vier uur slaapt per nacht voor langere tijd, je vetverbranding vertraagd. Probeer tussen de zeven en negen uur te slapen voor het optimaliseren van calorie-brandende voordelen.

Het verbrande van calorieën kan in het huishouden al snel oplopen. Doe het werk zelf in plaats van te vertrouwen op anderen.
Een paar keer per dag de trap op en afwassen laat u al snel meer calorieën verbranden.

Hard lachen, vaak lachen. Is niet alleen goed voor je geest, maar wanneer u lacht, (tien tot vijftien minuten per dag) kunt u al gauw tot vijftig calorieën verbranden!

Drink genoeg water per dag, het zal je stofwisseling verhogen met ongeveer dertig procent, dus blijf gehydrateerd.

Bewegen in een vlot tempo kunnen uw verbranding optimaliseren, zelfs de kortste lopen, dus ga bewegen!

 

Is het Reasons dieet voor iedereen?
Kinderen zijn volop in de groei en bij gewichts-problemen dient u altijd eerst een arts te raadplegen. Die kunt u adviseren wat de beste mogelijkheden zijn, om uw kind weer op een gezond gewicht te krijgen.

Een proteïne dieet is ook niet geschikt voor: vrouwen die zwanger zijn of borstvoeding geven, personen met nieraandoeningen of personen met leveraandoeningen.

 

Is het Reasons dieet gemakkelijk vol te houden?
Ja, het dieet is gemakkelijk vol te houden, omdat u zo goed als geen honger zult hebben. Het dieet begint streng maar naar mate de fases volgen wordt het steeds soepeler. De dieetregels zijn erg eenvoudig. U hoeft niets te wegen en te tellen

 

Is het Reasons dieet duur?
Bedenkt u ééns wat u tijdens het dieet bespaart op boodschappen voor uzelf, hapjes en drankjes...etc. en ook nog ééns vele kilo's vet welke verdwijnen als sneeuw voor de zon, dan is het dieet helemaal niet duur.

 

Wat moet ik doen als ik een bruiloft of feest heb tijdens het  dieet?
Geniet van het feest. Of u nu een klein beetje zondigt of veel zondigt, u raakt uit de Ketose fase. Het duurt dan weer 24 uur voordat deze stofwisseling terugkomt.

U heeft dan  1 a 2 dagen gewichtsverlies.
Maar zorg ervoor dat u zich niet gaat inhouden en daardoor meer moeite krijgt met het dieet.

U kunt beter een top Bruiloft hebben en dan wat langer doorgaan met diëten

 

Waarom een Reasons dieet  en geen gewoon caloriearm dieet?
Bij een gewoon dieet verliest vooral spieren en vocht en geen overtollig vet.

De bedoeling is dat u overtollig lichaamsvet verliest.

De proteïne eiwit Producten beschermen de spieren en maken een zeer snelle vetverbranding mogelijk.

Spiermassa geeft vorm aan het lichaam en zorgt voor het verbranden van calorieën. Doordat de spieren intact blijven zult u er ook strak uit blijven zien.

 

Werkt een proteïnedieet altijd?
De oorzaak kan zijn wanneer een proteïnedieet niet werkt dat u zich misschien niet helemaal aan de speciale dieetregels heeft gehouden, of dat u andere proteïnesupplementen gebruikt van een slechte kwaliteit en ondoeltreffende samenstelling.

Als u na het dieet meteen gestopt bent en u heeft niet alle 4 de fases doorlopen ontstaat het jojo effect.

U bent dus waarschijnlijk na het dieet vervallen in uw oude eetgewoonten,

Als u zeer veel gaat sporten en minder eet dan aangegeven.

Dan heeft uw lichaam meer voedingstoffen nodig, neemt u deze niet, ook dan kunt u in een fase raken waarin u niet meer afvalt, u zult dan vaker op een dag een proteïne product moeten nemen.

 

Waarom kiezen voor Reasons proteïne maaltijden?
Reasons staat bekend als het betrouwbare dieet.

U krijgt bij Reasons Producten waar jaren lang wetenschappelijke onderzoek is naar gedaan.

Uw gezondheid komt bij ons op de eerste plaats. Wij willen, net als u, resultaat. Dat resultaat moet snel zichtbaar zijn én duurzaam.

En dit alles op een natuurlijke, lichaamsvriendelijke wijze.

Grote voordeel van de Reasons maaltijden is dat er voornamelijk met plantaardige ingrediënten wordt gewerkt en niet met dierlijke stoffen.

Voor uw algemene gezondheid en veiligheid is dat erg belangrijk.

Koop niet zomaar een proteïne- of dieetproduct.

Uw gezondheid moet op de eerste plaats komen!

Wanneer u twijfelt, bij aandoening, allergie etc. of u wel of niet het Reasons Dieet mag volgen is ons advies: raadpleeg ten aller tijde een arts! Bovenstaande tekst zijn vrijblijvende NIET medische adviezen van het gebruik van de producten. Zij zijn niet bedoeld als vervanging van het advies van uw eigen arts of specialist. De informatie op deze website is niet bedoeld voor diagnose van gezondheidsproblemen of het voorschrijven van medicatie.

 

 

Neem contact op
* Verplichte velden